وکیل

IRVsliderphot22
sliderphoto

عدم پرداخت مهریه در صورت تقسیط منجر به بازداشت می‌شود

 شاه‌صاحبی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

یک وکیل دادگستری گفت: اگر بدهکار برای پرداخت مبلغ بدهی یا مهریه درخواست تقسیط کند به دلیل اینکه خود خواهان مدعی تقسیط شده در صورت عدم پرداخت بازداشت می‌شود.

سیدعلی شاه صاحبی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران، با اشاره به قانون تعیین سقف ۱۱۰ سکه مهریه اظهار داشت: این قانون هنوز اجرایی نشده است.

عدم پرداخت مهریه

وی به بخشنامه‌ای که از سمت ریاست قوه قضاییه برای محکومین مالی بخصوص مهریه اشاره کرد و تصریح کرد: این بخشنامه با قانون تعیین سقف ۱۱۰ سکه مهریه تناقض داشته و عملا این بخشنامه در دادگاه‌ها رویه متفاوتی دارد.

عضو کانون وکلای دادگستری مرکز ادامه داد: به موجب این بخشنامه، افرادی که در پرداخت مهریه و دیه معسر هستند و یا در معسر بودن یا نبودن آنان تردید وجود دارد، به زندان نخواهند رفت.

 شاه‌ صاحبی افزود: تصویب این قانون برای تعیین سقف مهریه مناسب‌تر بوده تا اینکه یک بخشنامه به طور کلی صادر شود و بدون اینکه سقفی برای مخکومیت در نظر بگیرند صرف تشخیص اعسار از بازداشت وی جلوگیری شود.

این وکیل دادگستری با تاکید بر تصویب قانون تعیین سقف ۱۱۰ سکه مهریه، گفت: تعیین سقف در قانون و ضمانت اجرایی در آن باعث کاهش آمار زندانیان می‌شود.

شاه صاحبی با بیان اینکه برخی قضات بر این بخشنامه متفق‌القولند خاطرنشان کرد: اگر بدهکار برای پرداخت مبلغ بدهی یا مهریه درخواست تقسیط کند به دلیل اینکه خود خواهان مدعی تقسیط شده در صورت عدم پرداخت بازداشت می‌شود.

وکیل , وکیل دادگستری , دفتر وکالت , مشاور حقوقی

نوشتن دیدگاه